Folytatódik a nyúlhús fogyasztását ösztönző kampány, Budapest után a következő állomása Debrecen és Kaposvár lesz – mondta a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke pénteken Budapesten, a soroksári Auchan áruházban tartott sajtótájékoztatón.
Juráskó Róbert felidézte, hogy a nyúlhús fogyasztását ösztönző kampányt 2017-ben kezdték, hogy megismertessék a fogyasztókkal a nyúlhúst, olyan közelségbe hozva, hogy az emberek meg tudják vásárolni.
Kiemelte, hat év alatt jelentős eredményt értek el: a Magyarországon előállított nyúlhúsnak már 5-8 százalékát belföldi áruházak értékesítik, 2017-ben ez még 1-2 százalékot tett ki. Az ágazat éves szinten mintegy 4 millió nyulat vág le – tette hozzá a terméktanács elnöke.
A nyúlhúst a 21. század fehérjeforrásának nevezte, amelynek alacsony a zsír- és koleszterintartalma. Ezért az idei „Nyúl-j bele” elnevezésű kampányban arra biztatott, hogy legalább hetente egyszer kerüljön a családok asztalára tápláló és ízletes nyúlhús.
Juráskó Róbert az MTI-nek elmondta, a következő néhány évben szeretnék elérni, hogy a termelésük körülbelül 15-20 százaléka a belföldi piacon maradjon.
Hozzátette: a terméktanács másik fontos célja, hogy a nyúlhúsnak is legyen kedvezményes, 5 százalékos az áfája.
(Képünk csak illusztráció)
Sándor Ferenc, a Tetrabbit Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a cég 2008 óta bérelte, később pedig megvásárolta egy olasz családi vállalkozástól a Baján található nyúlvágóhidat, ahol évente 2-2,2 millió nyulat vágnak le.
Kiemelte, hogy a cég csak Magyarországon született, felnevelt nyulat használ fel. Termékeik 93 százalékát exportálják, a többit Magyarországon értékesítik.
Termékkínálatukban az egész nyulak mellett a feldolgozott termékek is megtalálhatóak.
Varga László, az Auchan Magyarország Kft. tradicionális friss áruválaszték és beszerzési igazgatója hangoztatta: ha a fogyasztó tudatos és kifejezetten a hazai és egészséges termékekre koncentrál, akkor a nyúl nagyon jó választás.
Forrás: MTI.hu